Thursday 9 August 2012

Solid Food Imran

Sekarang aku sedang sibuk bercinta bereksperimen kat Imran..... Sedang berusaha untuk memberikan makanan yang terbaik untuk babyku ini. Seboleh bolehnya berusaha untuk buat homemade yang kaya dengan kasih sayang. Yang paling penting bayiku tidak terjebak dengan pengaruh perasa dari luar. Katakan TIDAK pada GARAM, GULA!!

Dulu, masa sblm berenti kerja, bangun di awal pagi untuk sediakan bekal makanan untuk Imran. Nanti Babysitter dia just panaskan jer. Rajin kan?? Kuatkan semangat walaupun waktu pagi tu amatlah sibuk. Mana nk sediakan makanan dia, mana nak sediakan minuman abahnya. Nasib baik beg mengajar aku dah siapkan waktu malam lagi. Aku pun banyak tak tau mulanya. Tapi, banyak bertanya pada orang dan buat research sikit banyak2.....


sebagai panduan

sebagai contoh





Hari ni tergendala jap nak buat makanan Imran. Gas habes plak. Dari pagi lagi Mr.Hubby dah singgah bagitau kat kedai. Sampai sekarang tak hantar gas lagi . Bengang betol. Nasib baik bulan puasa. Imran pun duk tido lagi. Biasanya dia bangun, makanan dia dah ready dah.

nasi + ayam + lobak + kismis
kejap jer dah licin




Buku yang di tunggu tunggu selamat smpai kat tangan aku semalam. Makin teruja untuk bereksperimen...hehhehe....Moga si manjaku makin membesar dengan sihat.

No comments:

Post a Comment