Wednesday, 18 April 2012

Kerenah Mereka....

Lama benar tak berhikayat perihal murid muridku.....

Cerita 1 :

Masa dalam perjalanan lawatan ke KLCC, kami berborak, bernyanyi dalam van....pastu ada la yang duk mengeja nama pasaraya, klinik, sekolah...

Murid A : eh....ada klinik la kt sana
Murid B : KLINIK DR. BAHAN {mengeja dengan yakin}

**yg sebenarnya Klinik DR. Baharum....hehehe.

Cerita 2 :

Pagi tadi aku ajar sains. Bagaimana tumbuhan bermula dari benih sampai ke pokok. Pastu, aku bawak mereka keluar kelas dan beri pengalaman menanam biji benih lada. Kami dah siapkan batas, gembur tanah. Diorang cuma tabur biji benih jer.

Masa balik, tunggu parents datang ambil, diorang beratur di luar kelas. Tak lama kemudian mereka memanggil aku...

Murid2 : Cikgu....cikgu....dah tinggi dah...
Cikgu   : Pe yang tinggi??
Murid2 : Pokok yang saya tanam pagi tadi.


Tuesday, 17 April 2012

Belon Oh Belon

Sudah lama blog ku tinggalkan....walau rindu untuk mengetuk papan kekunci namun masa yang selalu mengejar aku memaksa aku memedamkan dulu kerinduan tu. Dalam kesibukan, kami masih sempat bawa Imran ke Taman Metropolitan....kami jarang bawa Imran kuar ke mana-mana melainkan ke Giant, pasaraya, umah Opah (pengasuh).Kalau Imran pndai bercakap mesti dia dok mengadu boringnya.....hehehe. Masa cuti Pertabalan Yang Di Pertuan Agung aritu, kami sempat luangkan masa bersama.

Aku bukan nak cerita pasal Imran post kali ni. Ni cerita yg keluar dari cebisan kenangan silam aku la...hehe. Masa kat sana ada ramai budak-budak main belon sabun.... Buat aku teringat citer zaman kanak-kanak ribena dulu.....Aku suka sangat main belon sabun. Yang jual kt cni dh moden....macam macam saiz ada. aku dulu buat sendiri.

Masa baru pandai buat belon sabun tu suka benar aku main.....buat dengan sabun/shampoo jer......pastu duk tiup guna straw....lepas balik dari sekolah aku akan singgah beli air...maklumlah dahaga....tengok air tu rasa macam tak minum bertahun. Straw tu la yang aku simpan. Semata-mata nak main belon...

Bila mak tau mula la dia terjerit jerit,membebel patut la shampoo cepat je abes...hehhee....budak-budak biasalah, bila dah kena bebel camtu tak ngaku la ;p