Saturday 4 August 2012

Ku Lepaskan.....

Sudah sebulan lebih aku bergelar suri rumah tangga sepenuh masa. Dengan separuh rela ku lepas kan jawatan guru. Sedih usah di ceritakan sayang yang tertumpah, kasih yang mekar, rindu yang sarat untuk anak murid......Rindu pada gelak tawa mereka, keletah mereka walaupun kadang kadang agak tercabar kesabaranku. Ini lah tempat kerja yang paling aku sayang, yang paling lama aku bertahan.

Kekadang aku masih lagi terbiasa melihat jam di dinding. Aku akan terkenangkan masa di sekolah. Bila tengok jam aku akan teringat "oooo....masa diorg makan sekarang ni."

Sekarang aku sepenuh masa melayan baby Imran yang kian membesar dan cerdik. Walaupaun aku tidak lagi bekerja sebagai guru, dalam hati kecil ku sudah ku simpan azam aku bukan sahaja mama buat Imran malah aku juga guru buat dia.



No comments:

Post a Comment