Thursday, 7 June 2012

Handfon

Semua orang kenal handfon/hanset ni kan? Ni la peneman aku yang setia dulu. Mana boleh berpisah. Kerana dialah yang menghubungkan aku dengan cinta hatiku. Mr.Hubby yang duk kat Kedah dan aku di KL. Kami terpisah kerana tuntutan tugas sebagai pelajar.


Bermesej dan "bergayut" lama lama di talian. Hanya telefonlah yang mendekatkan kami. Sekarang tak lagi.

Dulu, bila kuar jer mesti bawak telefon...barang paling penting sekali. Sekarang, aku boleh keluar rumah dengan selamba je tanpa telefon. Kekadang Mr.Hubby pun membebel jugak dengan sikapku......ye la, dah suami dah ada kat sebelah, buat pe lagi nak bawak telefon bagai.

Dulu, aku tak pernah silent telefon aku bila kat rumah. Bimbang cinta hati tak dapat hubungi aku.Sekarang ni bila dah berkeluarga aku lebih suka silent telefon aku. Lagi2 kalau hari cuti. Tak suka di ganggu. Masa untuk keluarga rasanya sangat2 bernilai.

Ramai juga teman2 yang merungut susah nak "dapatkan" aku sekarang ni. Selalu telefon tak berjawab, mesej lambat balas. Dulu aku cepat jer balas mesej dan jawab telefon. Sekarang dengan adanya si kecil makin liat untuk aku jawab telefon. Pada kawan2, maaf di pinta. Tak tau naper sikap aku jadi camni.....