Saturday, 15 December 2012

Hitam Hitam Si Tampuk Manggis

Hitam hitam si tampuk manggis....sunnguhpun hitam memang manis. Masa kt tesco g cari barang umah ternampak buah manggis ni. Aku kalu g tesco/giant mesti singgah bahagian buah sebab aku memang gemar makan buah. Lagi2 sekarang ni musim buah buahan. Aduhaiii terkiur nya. Hajat hati nak balik kampung nak makan buah dan berjumpa mak ayah yang baru balik dari Mekah tak tercapai. Cuti Mr.Hubby tak lulus!! Aku sampai terngigau2 nak makan buah. Tengok si hitam manis ni terus aku sambar



1 bag jaring ni, aku dapat RM 8.55. Mahalnya! Tapi sebab dah terliur sangat...aku ambik jugak. Takpe2....nanti kalau ayah aku nk datang KL aku mintak dia bawak banyak2!!

Thursday, 13 December 2012

TV baru

TV lama & model TV

Sayang seribu kali sayang! TV lama dah rosak. Seminggu di rumah baru, dia mula bt hal....nk bukak kna tggu lama dalam 10 minit camtu. Kalau nk tgk citer memang kena bukak awal2 la. Tu tanda awal dia sakit. Tak lama lepas tu, tv dah tak boleh pasang lama2. Paling lama bertahan 30 minit. Lepas tu, kuar kelabu2, makin gelap....makin gelap. Nak tak nak sebab sakit mata terpaksalah tutup tv tu.

Aku bukan main sayang kat TV lama ni. TV pertama kami lepas kawen. Dah banyak jasa dia ni kat kami. 2 tahun TV ni dengan kami. Mana tak buat hal nya, TV tu kami angkut buat pindah umah dah 3 kali. Pastu masa kt umah Gombak TV tu pernah "bermandi". Sebab bilik air kat tingkat atas dan TV kt bawah betul2 bawah bilik air. Malam tu, umah kami banjir sebab pelampung tangki air rosak. Air habis melimpah sampai bawah.

Aku sayang giler TV ni sebab ia TV kaca, TV gemuk(aku panggil macam tu sebab dia gemuk ke belakang) tak sama dengan TV yang ada kt pasaran hari ni. TV sekarang ni nipis jer. Tak puas tengok. Rasa macam tengok kt laptop plak.


TV baru & model yg sama