Saturday 28 May 2011

pertama kali........

Masa fira mengandung 8 minggu, ada la sakit perut tengah tengah malam pagi buta dalam kol 2, 3 pagi gitu la. Sakit perut macam memulas nk buang air besar macam tu la. Tapi fira malas nk layan, terus tidur jer. Puas pusing kiri kanan baru boleh tido. Fira malas nk kejutkan sang suami yg enak tido. Ingatkan sakit tu akn beransur hilang. Fira tidur tidur ayam jer malam tuh. Bangun paginya, bagitau suami rasa macam tak larat nak pergi kerja. Muka pun pucat. Sempat la kena bebel sebab tak kejutkan dia.

Muka dah pucat dah pagi tuh, maka suami paksa ajak g klinik beliau. Ingatkan nk rehat kat rumah je. Akhirnya aku terpaksa ikut jugak setelah edisi "paksa memaksa" dan "syarahan" panjang.

Dasar takut hospital/klinik, sebaik berada dalam klinik, sakit ku hilang dengan serta merta! Aku masuk jumpa doktor, periksa perut. My Junior tak nampak melalui scan. Doktor dah buat 3-4 kali scan pun tak nampak jugak. Aku terpaksa dirujuk pada doktor pakar. Doktor pakar jalankan beberapa kali scan masih juga tak nampak My Junior. Mahu atau tidak aku terpaksa dirujuk pada HKL kerana bimbang kandungan diluar rahim berikutan aku pernah mengalami keguguran dua kali sebelum ini.

Ni la pertama kali aku naik ambulans. hahahhaa.....agak kelakar ku rasa kan pada masa itu sebab aku sudah tidak sakit tapi terpaksa dirujuk ke HKL dengan ambulans. Siap ada bunyi siren lagi. Aku nak jer ketawa masa tuh tapi terpaksa di tahan saje kerana ada jururawat yang turut mengiringi. Aduhh! nakal sungguh si kenit ini.

Tidak lama menunggu dihospital, aku di periksa. Terpaksa membuat UPT test sekali lagi untuk mengesahkan aku mengandung. Ini kerana My Junior masih lagi belum kelihatan melalui papan skrin. Penat bersembunyi barulah si kenit ni mahu memunculkan diri. Sehari kami suami isteri dihospital.

Pertama kali aku seharian dihospital, pertama kali menaiki ambulans, pertama kali dirujuk pada pakar. Semuanya gara-gara si kenit ni ;)  Terpaksa aku datang lagi untuk temujanji yang seterusnya.

No comments:

Post a Comment